Sepetang Bersama Blogger dan Yeo's 2014

05 Februari 2014

'MAKAN DAN CURI' KEBAS RM1,000

Kapar: Makan dan curi antara petua dipercayai digunakan pencuri yang memecah masuk rumah penduduk dalam dua kejadian berasingan di Kampung Sungai Serdang, di sini, awal pagi Sabtu lalu.
Dalam kejadian pertama jam 3 pagi, mangsa, Abdul Rahman Mohd Yahya, 28, berkata, dia dan keluarganya selesai mengadakan kenduri tahlil arwah bapanya pada malam kejadian dan kebanyakan ahli keluarganya tidur nyenyak kerana keletihan. 
Kesempatan itu digunakan lelaki untuk memecah masuk rumahnya melalui tingkap belakang rumah. 

“Ada ahli keluarga terdengar bunyi di belakang rumah. Setelah diamati, ada kelibat seorang lelaki sedang memasukkan lauk ke dalam bekas manakala nasi dan ikan rebus sudah dimasukkan ke dalam pinggan.

“Saya dan beberapa ahli keluarga cuba menangkap pencuri itu, namun mereka sempat melarikan diri melalui tingkap yang diumpil sebelum menghilangkan diri dalam semak bersama bekas berisi makanan, antaranya sup ayam dan kek,” katanya ketika ditemui, semalam.

Menurutnya, selepas kira-kira 30 minit, pencuri berkenaan sekali lagi datang dan mengumpil pintu kayu di tepi rumah, namun gagal kerana dia dan ahli keluarga menyedarinya. 

Dalam kejadian kedua kira-kira 4 pagi, lelaki dipercayai suspek sama memecah masuk rumah seorang lagi penduduk yang terletak kira-kira 200 meter daripada rumah pertama. 

Suspek memasuki rumah mangsa melalui tingkap dan mencari barangan berharga. Dia berjaya melarikan beg sandang berisi telefon bimbit serta wang tunai yang semuanya dianggarkan berjumlah RM1,000. 

Mangsa, Mohd Anas Jumat, 28, berkata, kek yang disimpan dalam peti sejuk terut hilang dilarikan pencuri berdasarkan penemuan bekas makanan tidak jauh dari rumahnya. 

Mereka membuat laporan polis di Balai Polis Kapar.

Tiada ulasan: